اخبار داخلی
شماره: 3801
1392/07/22 - 03:23
هزينه تعويض مفصل زانو تا سقف ۵ ميليون تومان پرداخت مي شود

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: هزينه تعويض مفصل زانو تا سقف ۵ ميليون تومان از سوي سازمان تامين اجتماعي و ديگر سازمان هاي بيمه گر پرداخت مي شود.

به گزارش بنیان دكتر محمد تقي نوربخش روز دوشنبه در حاشيه برپايي بيست و يكمين كنگره انجمن جراحان ارتوپدي ايران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال هاي گذشته سازمان تامين اجتماعي و سازمان هاي بيمه گر هزينه تعويض مفصل زانو را تا سقف يك تا يك و نيم ميليون تومان پرداخت مي كردند اما اكنون اين ميزان تا سقف ۵ ميليون تومان افزايش يافته است. 
وي اظهارداشت: اين در حالي است كه قيمت جهاني تجهيزات پزشكي به ويژه در بخش ارتوپلاستي و تعويض مفاصل افزايش يافته و در ايران نيز شاهد اين افزايش قيمت بوده ايم. 
نوربخش كه رييس انجمن جراحان ارتوپدي ايران نيز است خاطرنشان كرد : در حال حاضر پروتزهاي موجود وارداتي هستند درحالي كه در كشور پتانسيل توليد پروتز و ابزار ارتوپدي وجود دارد اما كاستي هايي در اين حوزه وجود دارد كه مانع از توليد اين ابزار در داخل مي شود در حالي كه مي توانيم با توليد اين پروتزها قيمتها را كاهش دهيم. 
وي افزود: بر اساس قانون بيمه همگاني در سال ۱۳۷۳ تعويض مفصل در مواردي همچون عفونت مفصل و شكستگي ، اعمال جراحي ارتوپدي اوليه و ساييدگي زانو جزو تعهدات بيمه نبوده اما در سال ۱۳۷۹ اين موارد به تعهدات بيمه افزوده شده است و پرداخت هزينه هاي آن تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد. 
وي بروز تصادفات جاده اي را از مهمترين علل افزايش مرگ و مير در كشور دانست و گفت : سالانه ۲۲ هزار نفر بر اثر تصافات جاده اي جان خود را در كشور از دست مي دهند و از سوي ديگر سه تا چهار برابر اين تعداد هم مجروح مي شوند كه خود بار اقتصادي زيادي را بر جامعه تحميل مي كند. 
به گزارش ایرنا، نوربخش اظهارداشت: بيماري هاي مادرزادي نيز يكي ديگر از مواردي است كه منجر به آسيب هاي مفصلي مي شود كه در اين زمينه عارضه دررفتگي مادرزادي لگن را مي توان نام برد كه برخي از كودكان با اين مشكل به دنيا مي آيند. 
نوربخش در مورد دوران سالمندي گفت: در ايران اميد به زندگي افزايش يافته است و با تدابير بهداشتي و درماني مي توانيم به كاهش بيماري ها اقدام كنيم.سالمندان مي توانند با ورزش روزانه، تغذيه مناسب همراه با املاح و پروتئين و كاهش وزن از افزايش بيماري ها جلوگيري كنند. 
بيست و يكمين كنگره انجمن جراحان ارتوپدي ايران امروز - دوشنبه - در محل مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز شد . 
اين همايش تا ۲۶ مهرماه ادامه دارد. 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved